Råd 2

Betjening: Forkort ventetiden

Skab effektiv betjening i åbningstiden og arbejdsro i andre tidsrum. Luk f.eks. for betjening i mindre tidsrum, som tager hensyn til borgerens hverdag.

Af Fremfærd 24/01/2017

Sådan gør du:

Lav åbningstider, der passer ind i de fleste borgeres hverdag. Hav f.eks. åbent for personlige henvendelser først og sidst på dagen.

Omvendt kan I vælge at lukke for fysiske og/eller telefoniske henvendelser i nogle tidsrum, så medarbejderne kan løse de opgaver, der kræver arbejdsro. På den måde er medarbejderne klar til at betjene borgerne, når de kommer ind ad døren, og I kan dermed gøre ventetiden kortere i åbningstiden.

Hvis I opdeler arbejdsdagen, bør I gøre åbningstiderne meget tydelige på hjemmesiden og jeres skilte. I kan også skærme borgermodtagelsen af uden for åbningstid ved f.eks. at trække et gardin for glasdøre eller -vinduer.

Gå videre til råd nr. 3: Indret rummet efter borgerens adfærd

Læs: Sådan skaber I selv forbedringer i borgermodtagelsen

Gå til forsiden: Få overblikket over hele projektet