børn

Kom til temadag om styrket inddragelse i skolens udvikling

Der afholdes temadag om projekt ”Styrket inddragelse af de professionelles viden i skolens udvikling" i Roskilde i november. Se program og tilmeld jer her.

Af Irene Aya Schou 18/09/2018

Hvad kendetegner en involverende samarbejdskultur? Hvilke metoder skaber gode dialog- og inddragelsesprocesser?

Spørgsmål som disse vil blive diskuteret på en temadag i Roskilde i november.

Udgangspunktet for diskussionen er projektet ”Styrket inddragelse af de professionelles viden i skolens udvikling" og en rapport udarbejdet af chefkonsulent Line Arnmark, Københavns Professionshøjskole.

Rapporten har undersøgt 13 skolers erfaringer med at samarbejde og inddrage lærere og pædagoger i skolens udvikling. Herefter har fire andre skoler afprøvet om disse tilgange og metoder kunne styrke samarbejdet og kulturen hos dem.

DLF, BUPL, KL og Skolelederforeningen står bag projektet, der har til formål at finde metoder, der understøtter skolens udvikling og medarbejdernes motivation, arbejdsglæde og oplevelse af at kunne løfte kerneopgaven.

På temadagen vil der være workshops og oplæg af Line Arnmark samt nogle af de deltagende skoler.

Temadagen finder sted fra kl. 9-15.30: Du kan tilmelde dig ved at trykke på linket:

Fakta om skoleprojektet:

Danmarks Lærerforening, BUPL og KL har med sparring fra Skolelederforeningen gennemført projektet ”Styrket inddragelse af de professionelles viden i skolens udvikling”.

Projektet består af to faser. I første fase er 100 lærere, pædagoger, skoleledere og forvaltningschefer fra 13 skoler i 13 kommuner blevet interviewet. På baggrund af disse interviews er der blevet identificeret en række temaer, der har særlig betydning for at udvikle en god samarbejdskultur på skolerne. I anden fase har fire andre skoler arbejdet med at afprøve nogle af disse temaer.