Rollespil og tværfaglige greb har været med til at øge læsemotivationen i et undervisningsforløb i en 6. klasse på Tallerupskolen.
Læs mere
Bevægelse, skift og variation sender kedsomheden i skammekrogen og bringer liv ind i en lyriklektion i 6. klasse.
Læs mere
Hvor går grænsen for arbejdet med motivation? Og hvordan holder man liv i den didaktiske samtale? Aktionslæringsvejledere giver svar.
Læs mere
Dansk- og matematiklærer skruede op for medbestemmelse og udfordrede elevernes præsentationer i tværfagligt aktionslæringsforløb.
Læs mere
Det er ikke hver dag, en lærer bruger billeder af sig selv i undervisningen, men det viste sig at være et lille greb med en god effekt.
Læs mere
Sådan lød opfordringen i et aktionslæringsforløb i dansk og natur/teknik, som startede med små snemænd i skolens fryser.
Læs mere
Det motiverer eleverne i 3.-6. klasse , når de oplever, at læreren griber deres ideer, og de får medindflydelse på undervisningen.
Læs mere











