Dialogkonference

'Dialogkonference' er et værktøj, der arbejder bredt med psykisk arbejdsmiljø.

Af Personaleweb 21/05/2009
Danske Regioner,
KL,
KTO

På dialogkonferencen lader man medarbejderne selv sammenfatte deres egne erfaringer. Målet er at nå til enighed om fælles mål og handlinger i grupper.

Du kan læse mere i 'Psykisk arbejdsmiljø i praksis' på side 51.

Oversigt over, hvad det kræver at bruge værktøjet, og hvad du kan bruge det til

Type: Dialogværktøj

Forberedelse: Planlægge gruppesammensætninger

Ressourcer:

  • Gratis
  • 1 - 2 dage

Kompetencer: Procesfacilitator

Egnet til APV? Dækker:

  • Kortlægning
  • Prioritering
  • Handleplaner

Kortlagte faktorer: Åben kortlægning

Fokus på: Åben – primært fokus på:

  • Arbejdsforhold
  • Tilfredshed

Deltagerstørrelse: Afdeling eller samlet arbejdsplads

Styrker: Sikrer dialog både vertikalt og horisontalt.

 

Læs håndbogen "Psykisk arbejdsmiljø i praksis"
Om projektet 'Stop stress - skab trivsel i fællesskab'

Artiklen er en del af projektet 'Stop stress - skab trivsel i fællesskab', hvor Personalepolitisk Forum har samlet viden om, erfaringer med og metoder til at opdage, forebygge og håndtere stress.

Læs også aftalerne om trivsel og sundhed for kommuner og regioner.

Kontakt vedrørende projektet 'Stop stress - skab trivsel i fællesskab'

Preben Meier Pedersen, KL, pmp@kl.dk, 3370 3819

Henrik Carlsen, KTO, hc@kto.dk, 3347 0617

Nicolaj Krogh Jensen, Danske Regioner, nkj@regioner.dk, 3529 8327