Find ud af, hvad I kan få ud at af deltage i projektet "Nøglen til en god start: Introduktions- og mentorordninger for nyuddannede socialrådgivere", og hvad det kræver at være med.
Læring
INVITATION: Vil I være med i nyt projekt, der skal skabe en god start for nyuddannede socialrådgivere? Deltag i informationsmøde med KL og Dansk Socialrådgiverforening, og find ud af, om det er noget for jer.
Få inspiration til at iværksætte introduktionsordninger og mentorordninger for nyuddannede socialrådgivere i kommunerne.
Her er 12 videoer, der viser forskellige eksempler på didaktiske samtaler og fase 1-4.
Lederen kan indtage forskellige roller i didaktiske samtaler, eksempelvis som undersøger, coach eller vejleder. I alle roller er det vigtigt, at lederen udvikler færdigheder i at mærke samtalens behov for mål og retning.
Ulla Riisbjerg Thomsen er chef for Uddannelse og Læring i Vejle Kommune. Hun svarer her på 5 spørgsmål om vigtigheden af faglig ledelse i skolen og udfordringerne med at praktisere det.
Didaktiske samtaler er tilrettelagte samtaler om undervisningens mål og evaluering af undervisningen, og hvordan undervisningen kan tilrettelægges for at fremme alle elevers læring, udvikling og dannelse.
Hvad er fokuspersonens perspektiv? Her skal lederen lytte og stille åbne spørgsmål for at få fokuspersonens oplevelser og tanker på banen.
Didaktisk samtaler har en struktur, hvor man følger fire faser med en talerækkefølge, og hvor deltagerne tilbydes forskellige roller og opmærksomhedspunkter undervejs.