Opgør med BUM-model, ny visitationspraksis, ny systematik for opfølgning og dokumentation og mere fleksible tilbud til borgerne. Det er målet for Odder Kommune.
Organisationsudvikling
Syv tommelfingerregler understøtter en god proces, når kommunen vil udvikle indsatser, der gør medarbejderne 'Klar til samtalen'.
På tværs af Lolland Kommune spirer tværfagligt samarbejde, der langsomt men sikkert styrker kommunens grønne omstilling.
Sundhedspersonalet skal være bedre til at hjælpe de ældste og de mest syge med at få afklaret behandlingsniveauet i den sidste levetid.
Klimakoordinator Jakob Baungaard har udviklet et værktøj, der engagerer ansatte på Haderslev Kommunes arbejdspladser i den grønne omstilling.
Inge Hertzum er grøn koordinator og står bag Tinderhøj Skoles grønne initiativer, der kobler natur og bæredygtighed til læring.
I Brøndby Kommune er informationssikkerhed en selvfølgelighed. Den er forankret overalt i organisationen fra direktion til borgerservicemedarbejder og ud i hver enkelt forvaltning. Læs her, hvordan de gør.
Når man vil forbedre sin borgermodtagelse, så kan det ofte være små ændringer, der gør en stor forskel for borgerne. Få her en guide til, hvordan I selv kan skabe de ændringer.
Anders Seneca giver et bud på, hvordan innovation og kerneopgaven bliver en del af hverdagen på arbejdspladsen i kommuner og regioner.