"De skrappe damer" i ny rolle i hjemmeplejen I Ringsted Kommune er visitationen med, når lokalteamet holder møder. Det giver smidigere sagsbehandling og mindre bureaukrati.
En sammenhængende myndighed til komplekse borgere - sådan gør vi i praksis I Ringsted Kommune tager myndighedspersoner som socialrådgivere, sygeplejersker og ergoterapeuter på fælles hjemmebesøg hos borgere, der går på tværs af social- og sundhedsområdet. ...
Nyt fællesskab blandt terapeuter: Når en har et problem - har alle et problem Et stort arbejdspres fjernede fokus fra kerneopgaven, men et SPARK-forløb har hjulpet medarbejdere og leder i afdelingen for hjælpemidler i Skanderborg Kommune med at prioritere og tænke ...
Fra bøvl til løsning: I Køge ved de at vejen er lang og bumpet Hvordan kommer man fra ting, der bøvler, til løsninger, der gavner borgerne? Det har ledere og medarbejdere på ældreområdet i Køge Kommune eksperimenteret med.
Hjemmepleje i Køge slipper fagligheden fri I Køge Kommune undersøger medarbejdere i hjemmeplejen og i visitationen, hvordan de får bedre plads til at bruge deres faglighed i hverdagen.
Efter SPARK-forløb arbejder hele afdelingen sammen om at forenkle Et SPARK-forløb har sat skub i en ny kultur hos medarbejdere og ledelse i Visitation og Hjælpemidler i Hillerød. Nu er medarbejderne med til at luge ud i processerne og finde enklere måde...
SPARK-forløb hjalp med at prioritere og overskue digitale bunker Stor travlhed og et nyt sagsbehandlingssystem skabte daglig frustration hos kommunale visitatorer i Hjørring. Et SPARK-forløb hjalp medarbejdere og ledere med at fokusere på de udfordring...
Stresspolitik kom på plads i SPARK-forløb Efter flere sygemeldinger med forbindelse til stress skulle der gøres noget hos Social og Ældre i Vejen Kommune, og arbejdspladsens TRIO fik derfor støtte til at udarbejde en stresspoliti...
Middelfart satte teknologien fri – se hvad det gjorde ved borgere og medarbejdere Hvad sker der, når borgerne får adgang til velfærdsteknologi, der i højere grad gør dem til eksperter i eget hjem? Og hvordan påvirker det relationen til de kommunalt ansatte? Det har man...
Sådan kom kommune ned på 55 årlige færdigbehandlingsdage Det er lykkedes Fredericia Kommune at få langt færre af de såkaldte færdigbehandlingsdage, der er dyre for kommunerne og ubehagelige for borgerne. Det er sket gennem bedre koordinering me...
Husk visitationen: Tværfaglig mødemodel giver flow i rehabiliteringsforløb Haderslev Kommune har gode erfaringer med at indføre tværfaglig koordinering af rehabiliteringsforløb for borgere på midlertidige pladser. Møderne gør, at man arbejder mere målrettet og e...
Sådan digitaliserer man, så både medarbejdere og borgere er glade I et nyt projekt om digital genoptræning er det lykkedes at finde en løsning, der er populær blandt både medarbejdere og borgere.
Utraditionel YouTube video skal få kræftramte mænd ud i skoven I to østjyske kommuner forsøger man at bryde med fordomme om kommunale sundhedstilbud med mandeplakat og Youtube-video.
Her fik ventelisten et menneskeligt ansigt Hvad sker der, når man i stedet for excel-ark over borgere, der venter på hjemmehjælp og hjælpemidler, sætter fotos af levende mennesker på væggen? Holstebro Kommune har gjort forsøget. ...