Fremtidens velfærdsprofessionelle sætter sin egen faglighed i spil i jagten på den bedste løsning for borgeren. Det kræver nysgerrighed og evne til samskabelse, mener lederen af Danmarks største efter- og videreuddannelsesvirksomhed.
Kerneopgaven i hverdagen
I Odense ville man give bedre service og effektivisere området for forældrebetalingen. Opgaven blev lagt i hænderne på medarbejderne.
Arbejdsmiljøet var i bund og APV’en rødglødende, da lærere og pædagoger på Sabro-Korsvejsskolen satte bremsen i og gik til ledelsen.
I vuggestuen Charlottehaven er åbenhed en dyd. Her tømrer fagligt fokus, fællesskab og tydelig ledelse medarbejderne sammen.
Hvorfor er kerneopgaven blevet det fælles mantra i kommunerne? Og hvad skal begrebet gøre godt for? Her er ti svar.
Kan man samskabe på et så regelstyret område som det at udøve myndighed på arbejdsmarkedsområdet? Ja, lyder svaret fra Tønder Kommune.
En gruppe eksperter har kigget på begrebet kerneopgaven med de teoretiske briller på. Læs hvad de mener, at begrebet kan bidrage med.
Det kræver tid, penge, viljestærk ledelse og engagerede medarbejdere at indføre effektive tværfaglige rehabiliteringsmøder i hjemmeplejen, lyder erfaringerne.
I Dagtilbud Hadsund er medarbejdere og ledere netop nu i gang med en proces, der skal ændre deres syn på dem selv og deres arbejde.
Borgerfokus, faglighed og øje på det fælles mål. Det er ord, som alle medarbejdere i Mariagerfjord Kommune vil høre i de kommende år.