Nye videoer forbereder udsatte børn til mødet med kommunen I 6 korte videoer får børn og unge svar på, hvordan et forløb i kommunen kan være, og hvilke rettigheder de har.
Til dig som leder: Støt medarbejderne i brugen af dialogmaterialet Som leder er det vigtigt, at du bakker op om brugen af dialogmaterialet og støtter medarbejderne i arbejdet med at forbedre praksis.
Viden på tværs af offentlige systemer og it-løsninger Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når borgerne ønsker hjælp på tværs af offentlige systemer og it-løsninger.
Hjælp borgere med digitale fuldmagter Dette emne tager udgangspunkt i de dilemmaer, der kan opstå, når borgere ønsker hjælp til at oprette digitale fuldmagter.
Hjælp til borgere med private it-løsninger Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå når borgerne ønsker hjælp til deres private apps og it-løsninger.
Forventningsafstemning med borgerne om digital hjælp Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå i forbindelse med borgernes forventninger til, hvad medarbejderne kan og ikke kan hjælpe med digitalt.
Hjælp til digitalt udfordrede borgere - sæt dialogen i gang Få hjælp til at starte og facilitere samtalen om de svære dilemmaer, som opstår i mødet med digitalt udfordrede borgere.
Adgang til borgeres data og hensyn til GDPR Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når medarbejderne får adgang til borgernes data og skal tage hensyn til GDPR.
Hjælp med borgerens hardware og udstyr Dette emne tager udgangspunkt i dilemmaer, der kan opstå, når borgerne efterspørger hjælp til deres it-hardware og elektroniske udstyr.
Juridisk baggrund til alle 6 emner Her finder I det juridiske baggrundsmateriale til alle 6 emner om hjælp til digitalt udsatte borgere.
Tydelighed om serviceniveauet er vigtigt i mødet med digitalt usikre borgere Forventningsafstem i jeres team om serviceniveauet, så er det lettere at skabe en god og ensartet hjælp til digitalt usikre borgere.
Vi har brug for opbakning fra ledelsen Medarbejdere og ledere fra ni kommuner har på en pilotdag afprøvet det første af seks læringsmaterialer om hjælp til digitalt usikre borgere.
Kursus i at hjælpe digitalt udfordrede borgere Er du frontmedarbejder i Borgerservice, Jobcenter eller en ydelsesafdeling? Så kan du få støtte til at hjælpe digitalt udfordrede borgere.
Skraldemænd lærer at nedtrappe konflikter Konsulentvirksomheden Naboskab har uddannet skraldemænd i Ballerup Kommune i kommunikation og konflikthåndtering. Læs mere om forløbet.
Digitale redskaber styrker lediges vej til job Log ind på en digital platform, og se videoer om at skrive cv og ansøgning, inden mødet med rådgiveren i jobcenteret.