Få børns perspektiver på banen Ny publikation giver inspiration til, hvordan man som pædagog, lærer eller socialrådgiver kan inddrage og udfolde børns perspektiver.
Et ekstra sæt øjne på undervisningen giver nyt perspektiv Ekstern supervision til nyuddannede lærere skaber et fortroligt rum, hvor der er plads til både det, der er svært, og det, der lykkes.
Sådan tager I godt imod nyuddannede lærere Inspirationskatalog: Få viden fra forskning og inspiration fra praksis om tiltag, der giver nyuddannede en god start på lærerjobbet.
Lærere og vejledere: Vi skal løfte i flok 60 lærere, vejledere og ledere fra 6 kommuner skal samarbejde om at hjælpe unge til oplyst uddannelsesvalg.
9 kendetegn for god karrierelæring i folkeskolen Hvad er de 9 kendetegn for kvalitet i uddannelsesvejledning og karrierelæring i skolen? Forsker Randi Boelskifte Skovhus giver svarene.
Nyuddannede lærere skal have en god start i første job Hvad skal der til for, at nyuddannede lærere hjælpes godt på vej fra studie til job? Nyt Inspirationskatalog viser vejen.
Samarbejde om børns trivsel: Vi skal gå vejen sammen Det er muligt for PPR at arbejde praksisnært i forhold til skole og daginstitution, men det kræver tillid og relationer, viser erfaringer.
Forskere vil forstå dilemmaer i samarbejdet om børns trivsel Der er masser af vilje, men også barrierer og dilemmaer, når lærere, pædagoger og PPR-psykologer skal skabe stærke fællesskaber for børn.
Nyt projekt skal løfte anbragte børns skolegang Fremfærdprojekt sætter fokus på, hvordan man kan styrke det tværprofessionelle samarbejde på tværs af skole og børne- og ungehjem.
Invitation: Styrk elevernes motivation på mellemtrinnet Sæt fut i læringslysten, og bliv klogere på, hvordan I styrker elevernes motivation, trivsel og udbytte med aktionslæring og varierede undervisningsformer.
Styrket samarbejde skal hjælpe unge i valg af uddannelse 15 folkeskoler og 5 kommuner søges til nyt projekt, der skal styrke samarbejdet om læringsorienteret uddannelsesvejledning.
Podcast: Samarbejde mellem PPR og skole Lyt til podcast og få indblik i den eksisterende forskningsviden om samarbejdet mellem PPR og skole og perspektiver for bedre samarbejde.
Leg bidrager til deltagelse og relationsdannelse Pædagoger oplever, at de igennem arbejdet med børns leg understøtter deltagelsesmuligheder og relationsdannelse.
Faglig ledelse sætter retning for praksis Kvalitet i SFO og klub kan understøttes gennem faglig ledelse, der skaber fælles forståelse for formålet med den pædagogiske praksis.
Skab kvalitet med løbende evaluering Evaluering af praksis er en central forudsætning for udviklingen af den pædagogiske kvalitet i SFO og klub.